Sunday, January 9, 2011

BARBE+QUE

Hari pertama tahun baru yg lps..1/1/11..aku dan family aku dah plan aktiviti panggang-memanggang secara kecil-kecilan..yelah family aku pun bukannye bsr sgtkn...wat kecik2 sudah...pagi2 lg ayah aku dh order 2 ekor ayam tuk kitorg panggang..untuk membersihkan ayam..mak ngn adek aku dh amik job tu..utk aku..rehat jelahkan...haha

lepas habis bersihkn ayam..kitorg pun perapkan dgn ramuan yg special..terbaek dr ladang..hehe..untuk perapkan ayam kitorg just gunekan bhn2 yg simple2 jee..mcm bwg bsr,bwg kck,halia, serai n serbuk kari..selain ayam kitorg pun perapkan udang..kerang n hot dog..mase tu mmg dh x sbr nk panggang bnde2 tu sume..maklum laa perut pun tgh brkeroncong mse tu..tgk ayam mentah pun dh meleleh air liur..

Tepat jam 4..aku ngn adek aku brtolak g umah kakak aku..yelah..sbb kitorg nk wat aktiviti panggang-memanggang ni kt umah die..umah die pon x jauh dr umah kitorg..kire2 10 min je dh smpi..smpai kt sne..akak aku dh ready msk n.grg..so kt sne..kitorg just prepare coleslaw n wat air je..abg ipar aku plk sediakan tmpat nak mmbakar ayam..kul 6..kitorg dh ready nak panggang-memanggang ni..x sgka aku penat gak nak bkr ayam ni ea..kul 9..semuanya dah siap dipanggang..lme x lme kitorg pnggang..korg kire sndiri laa ea..dah siap semua..akhir skali aktiviti yg plg aku suke..MAKAN TIME...kt bawah ni aku letak beberapa pics mase hr tu..klu nak tgk..tgk laa ea..klu x nak..sila ke blog seterusnye..terima kasih..















No comments:

Post a Comment